Online boodschappen doen bij de lokale verswinkelier!

Menu

FAQ

Frequently Asked Questions

Heeft u een vraag? Misschien staat het antwoord al hieronder!

  • Waarom zou ik mij bij LocalFresh aansluiten?

    LocalFresh is hét online platform dat miljoenen consumenten met lokale verswinkeliers verbindt, dus ook met u! LocalFresh zorgt voor grootscheepse landelijke promotie om consumenten naar u toe te leiden.

  • Wat zijn mijn financiele risico's?

    Als u onverhoopt geen omzet via LocalFresh heeft, betaalt u alleen de maandelijkse bijdrage van € 35,-. Uw financiële risico is dus zeer beperkt.

  • Hoe kan ik mijn assortiment uploaden?

    Via het eigen LocalFresh systeem kunt u uw assortiment invoeren en als u wenst zelfs per uur aanpassen. Ideaal voor dagaanbiedingen of om producten waarvan de houdbaarheidsdatum nadert met een leuke korting toch nog te verkopen.

  •  Moet ik zelf mijn assortiment invoeren?

    U kunt zelf eenvoudig uw assortiment invoeren, LocalFresh kan dat ook voor u doen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een prijsopgave.
     

  •  Hoe flexibel is het systeem?

    Op elk gewenst moment kunt u uw prijzen aanpassen of speciale aanbiedingen doen.

  • Moet ik de bestelde producten bij de klant bezorgen?

    Indien u al over een bezorgservice beschikt kunt u de online klant deze optie als extra service aanbieden en de klant kan dan een vinkje zetten in het bestelproces en kiezen voor bezorging van de bestelde artikelen. U bent niet verplicht om de aangekochte artikelen te bezorgen. Biedt u (nog) geen bezorgservice, dan haalt de klant de bestelling bij u in de winkel op op het opgegeven tijdstip. Zo weet u precies wanneer de bestelling klaar moet staan en wanneer u de klant kunt verwachten.

  •  Wie zit er achter LocalFresh?

    LocalFresh is een initiatief van een aantal bedrijven, die in LocalFresh investeren.

  •  Hoe vaak ontvang ik overzichten?

    U kunt elke dag uw eigen omzetten in het systeem zien. Eens per maand ontvangt u van ons een overzicht van uw verkopen. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

  •  Wat verdient LocalFresh aan mij?

    Voorlopig verdient LocalFresh niets aan u! Een aantal bedrijven heeft forse investeringen in productontwikkeling, onderzoek, de software, technische infrastructuur, de marketing etcetera gedaan. De maandelijkse vaste bijdrage dekt de administratieve kosten en het up-to-date houden en verder ontwikkelen van het systeem en het LocalFresh portaal. Uw percentage van uw LocalFresh omzet (11,5% per maand) wordt grotendeels geïnvesteerd in promotie-activiteiten om nog meer online klanten naar uw winkel te leiden. Een substantieel aantal  winkeliers zal voor langere tijd aan LocalFresh moeten deelnemen om investeringen en aanloopkosten terug te verdienen.

  •  Waar komt de naam LocalFresh vandaan?

    LocalFresh is precies wat de naam zegt en is ontstaan uit: online boodschappen bestellen van versproducten bij de lokale winkeliers; LocalFresh is voor alle lokale verswinkeliers die er voor de dagelijkse en wekelijkse boodschappen zijn.

  •  Welke winkeliers in mijn buurt mogen meedoen?

    LocalFresh geeft geen exclusiviteit, net als de winkelstraat dat ook niet doet. Alle lokale winkeliers met versproducten voor de dagelijkse en wekelijkse boodschappen kunnen aan LocalFresh deelnemen.
     

  • Heb ik exclusiviteit in mijn branche?

    LocalFresh biedt geen exclusiviteit, en is ervan overtuigd dat hoe meer lokale winkeliers meedoen, des te meer consumenten hun online boodschappen via LocalFresh bij u gaan doen. Daar wordt elke individuele lokale winkelier alleen maar beter van en u dus ook.
     

  •  Wat doet LocalFresh voor mij?

    LocalFresh zorgt voor een landelijke reclamecampagne via de media, geeft u dagelijks inzicht in uw omzet, u ontvangt maandelijkse een rapportage, LocalFresh geeft benchmarks en houdt de software en technische infrastructuur altijd up-to-date en is full time bezig met de doorontwikkeling van het LocalFresh portaal.

  •  Hoe gaat de administratieve afhandeling?

    Het percentage (11,5%) van uw omzet dat u aan LocalFresh betaalt en de maandelijkse bijdragen (€ 35,-) worden automatisch geïncasseerd. U dient hiervoor eenmalig een volmacht af te geven. Aan de hand van de maandelijkse rapportage krijgt u een volledige verantwoording.

  •  Kan ik op elk gewenst moment opzeggen?

    Een abonnement op LocalFresh heeft een looptijd van minimaal een jaar. U kunt uw abonnement op LocalFresh opzeggen na afloop van een jaar met inachtneming van 2 maanden opzegtermijn. Wij zijn er echter van overtuigd dat als u eenmaal deelneemt aan LocalFresh, u daar snel de voordelen van gaat zien.

  •  Moeten consumenten voor de LocalFresh app betalen?

    Nee, de app is voor alle consumenten die LocalFresh willen gebruiken altijd gratis te downloaden en te gebruiken.

  • Wanneer gaat de LocalFresh Portal online?

    Wij gaan online zodra zich voldoende winkeliers hebben aangemeld. Het is dan ook van cruciaal belang dat u meedoet en zich zo spoedig mogelijk aanmeldt. 

  • Vanaf wanneer ga ik maandelijks betalen voor deelname aan de LocalFresh Portal?

    U betaalt vanaf het moment dat wij online gaan uw maandelijks fee en niet eerder. Daarnaast ontvangt u alleen gedurende actieperiode tot 1 augustus 75 euro aan commissietegoed. Meld u dus snel aan en pak die €75,-. Klik hier om uw winkel aan te melden.

  • Met wie kan ik contact opnemen?

    LocalFresh is het makkelijkst te bereiken via e-mail. Doorgaans wordt per omgaande op uw e-mail gereageerd. 

  • Vanaf wanneer betaal ik?

    Als u zich aanmeldt voor 1 augustus voor € 35,- (excl. BTW) + eenmalig € 35,- voor aanmeld-, administratie- en deelnamekosten dan betaalt u voor de eerste maand dat het LocalFresh portaal online gaat niets voor deelname en vervolgens vanaf de tweede maand € 35,- per maand. Bovendien ontvangt u € 75,- aan commissietegoed die maandelijks in mindering wordt gebracht op het maandelijkse LocalFresh omzetpercentage (11,5% van hetgeen u daadwerkelijk via het LocalFresh portaal maandelijks omzet).

  • Waarom zou ik mij nu inschrijven?

    Alleen wanneer u zich voor 1 augustus met uw winkel aanmeldt ontvangt u eenmalig een commissietegoed van € 75,-. Bovendien profiteert u van de marketingcampagne van LocalFresh.

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor deelname aan LocalFresh?

    Ga naar het aanmeldformulier, vul alle verplichte velden in en klik op aanmelden. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw aanmelding.

Andere vraag? Klik hier

Online ervaring

25 jaar online ervaring

Voor elk apparaat

LocalFresh is geoptimaliseerd voor telefoons, tablets, laptops en desktops

100% veilig

Klanten kunnen veilig betalen met iDEAL en creditcard

LocalFresh: Uw partner in e-commerce

lees hier alle voordelen van een partnerschap